Tuesday, August 13, 2013

বন্ধুর কাছে সম্পর্ক নিয়ে একটু নতুন জ্ঞান হলো (Learned a new lesson about relationship from a friend’s life)


আমার এক বন্ধুর কাছে ওর প্রেম কাহিনী শুনলাম। ও ছাত্র জীবন থেকেই বিভিন্ন মেয়ের সাথে সম্পর্কে জড়িয়েছে, তবে মন থেকে সিরিয়াস ছিল না। শুধু সময় কাটানো ছিল মুখ্য উদ্দেশ্য। যখন আর ভালো লাগতো না তখন দুজনেই সমঝোতার সাথে সম্পর্ক ভেংগে দিত। আমি বললাম, কিভাবে এই সমঝোতা করতে? ও জানালো, মেয়েটার সাথে সামান্য বিষয় নিয়ে বাজে ভাবে ঝগড়া করতো, মেয়ে নিজেই যোগাযোগ বন্ধ করে দিত। ওর ধারনা শুনে মন খুব খারাপ লাগল। ওকে বললামও, মেয়েরা কি তোমার কাছে খেলনা? যতক্ষন ভালো লাগে ততক্ষন খেলব। মন ভরে গেলে ফেলে দিব? মন নিয়ে এভাবে খেলা?

পরে মনে হলো একদিক দিয়ে হয়তো এটাই ভাল। অন্তত: মেয়েটা আর এক তরফা ভাবে ছেলেটাকে ভালবাসতে থাকবে না। কিছুটা হলেও বুঝবে এই ছেলের জীবনে তার আর জায়গা নেই। শুধু শুধু কষ্ট বাড়ানোর চেয়ে এমন সম্পর্ক যত দ্রুত ভেংগে যায়, ততই ভাল।

One of my friend was talking about his love life. He said from his educational life he started making relationship with girls. He wasn't serious (didn't say this to those girls), kind of time passing. When he doesn't like the girl anymore he broke up with mutual understanding. I asked how you made this mutual break up. He replied I made silly fight with the girls; the girl started avoiding him by herself. I really get annoyed with his thoughts. I also said to him, what is this? Do you think, girls are like toys, when you like you will play and when get bored with throw it out? Playing with emotions isn't a good hobby.


After that I realize, somewhat this is good also. One sided love is very painful. The sooner its broken people will get less pain. Girls shouldn't continue loving a person who never actually loves her. As soon as she understood that she should try to make her mind get out of this situation.
Post a Comment