Thursday, September 18, 2014

এ সময় একটু দুরত্ব থাকা ভাল (sometimes you should have little distance)


যতই বলিনা কেন, নিজের সুখ অন্যের কাঁধে রাখা ঠিক না. মন ঠিকই মনে মনে প্রিয় মানুষের জন্য অপেক্ষা করে. তার এতটুকু খবরের জন্য বসে থাকে. তার সাথে যতদুর সম্ভব থাকতে চায়.

নানা ভাবে মনকে প্রবোধ দিয়ে সামলানো হয়তো যায়. তারপর ও একটা শুন্যতা ঠিকই বোধ হয়...

আবার ও বলছি অন্যের জন্য নিজের সুখ শান্তি নস্ট করতে নেই. এতে নিজের এবং আপনার উপর যারা নির্ভর করছে তাদের ক্ষতি. অন্যের হয়তো কিছুই যায় আসে না.

থাকলাম না হয় শুন্যতা নিয়েই. বিশ্বাস আছে, ও আছে এবং থাকবে সব সময়. সাময়িক দুরত্ব, বিচলিত মন, মেজাজ খারাপ থাকতেই পারে. এ অবস্থায় দুরে থাকাই ভালো.

No matter how much I say, we shouldn't keep our happiness on other's shoulder. From our heart, secretly we always wait for our loved one. We wait for their every single news. We try to stay together as much possible.

Well we can make fool our heart by saying many good words, but we always miss them. 

Again I am saying and believe that we shouldn't destroy our happiness for others. This will kill you and the people who rely on you.


Sometimes we had to live with the missing feeling. Though we believe our love is there and will always be. There could be temporary distance for some reason (like distracted mind, hot head, bad mood) and these times people should keep some distance with others.
Post a Comment