Sunday, February 15, 2015

শিক্ষকের সামনে (In front of our teacher)

[English version  has given below]

ইউনিভার্সিটিতে ঢোকার পর থেকেই শুনে আসছি, আমাদের প্র্যাকটিক্যাল ক্লাস কোন এক নতুন শিক্ষক নিবেন। 4 মাস তার খোজ নেই, ক্লাস হয় না। এরপর এসেই ক্লাসে এমন রাগারাগি শুরু করলেন যে, আমার স্থীর বিশ্বাস হলো, এই স্যার একদিন ছাত্রদের হাতে মাইর খাবেন (আমার ধারনা ভুল ছিল)। যাই হোক পরীক্ষার আগে, একদিন কি কারনে যেন ঐ শিক্ষকের সাথে কথা বলা দরকার। কে যাবে? আমরা 3 বান্ধবী সব সময় এক সাথে থাকতাম, কিন্তু এই মামলায় কেউ রাজি না কারো সাথে থাকার। আমি বললাম এই সব চলবেনা। আমি না হয় কথা বলব, কিন্তু আমার সাথে তোমাদের থাকতে হবে। অনেক কষ্টে রাজি হলো। রুমে নক করে ঢুকলাম। স্যার মহাসমারহে ডাস্টার দিয়ে তার রুম ঝাড়ছেন। আমি বললাম আমার পরীক্ষা নিয়ে কিছু প্রশ্ন ছিলো। স্যার খুব হাসি মুখে বলল হ্যাঁ বলো? আমি কিছু বলার আগে পিছন ফিরে দেখি, আমার পিছনে কেউ নেই!!!! পাজি গুলো আমি ঢুকার পর আর ঢুকেনি! আগেই ভেগেছে!(খাইয়ালামু)

[১৭ ই মে, ২০০৬]

After getting admitted in Dhaka University we heard that we will have a new teacher for our practical class. Then 4 months passed, no one arrived.

Suddenly he came and starts behaving very rude with us with high volume. I was sure he will have some treat from university students (I was wrong). Anyway, before exam, one day we understood there is an important question that we need to ask him (teacher). Now who will go? We 3 friends use to stay together always, but no one is ready to go now. I said no excuses. OK, I will talk with him, but you two have to stay with me. After some argument they agree.

I knock the door and get into our teacher's cabin. I found our Sir is cleaning his room with duster. I said, "We have some question regarding exam". With smile Sir said, "Yes?"

Before I say anything I looked back, and saw there was no one! My brave friends didn't get into the room, they let me get it and then run away! (I will give you a good lesson!)
Post a Comment