Sunday, March 15, 2015

অন্যের ফাই ফরমাস খেটেই জীবন কাটিয়ে দেয় (Spending life by helping in other's job)

[English version has given below]

সব মানুষেরই জীবনে একটা লক্ষ্য থাকে। কারো কারো অনেক বড়, কারো কারো খুব ছোট. আপনি ভাবছেন সবাই নিজের ভবিষ্যত  নিয়ে ভাববে, এটাই তো স্বাভাবিক। হ্যা স্বাভাবিক, তবে এই ভাবনা যে কত বিচিত্র হতে পারে, তা কল্পনাও করা যায়না। অনেকে নিজের ক্ষমতার উপর নির্ভর করে কি কি জীবনে পাওয়া সম্ভব তার পরিকল্পনা করে. আবার কেউ কেউ ভাবে, বা না ভেবেই অন্যের ফাই ফরমাস খেটেই জীবন কাটিয়ে দেয়। ভাবছেন এও সম্ভব? নিজের জন্য কিছু করবেনা? নাহ.... যাদের ফাই ফরমাস খেটে জীবন কাটাবে, তারা হয়তো কখনো না খাইয়ে রাখবে না এই বিশ্বাস নিয়েই বাকি জীবনের ভাবনা শেষ করে দেয়.

দুনিয়াতে এদের দরকার আছে. না হলে ফাই ফরমাস খাটবে কে? যারা খাটায় এবং যে খাটে দুপক্ষই খুশি।

Every people on this earth has a goal. Some has big, some make small. You are thinking it's very natural that people will have goal. Yes it's natural. But you can never imagine how peculiar these goal can be. Some depend on their strength to set and achieve goal. But some thinks or without thinking they made goal to spend life by doing other's odd job. Is that possible? Won't they think any achievement for themselves? NO... they spend their life by helping (Slaving) in other's life and thought that the people who are taking their help won't keep them hungry.

Well, the world need these people, other wise who will work  or helping in other's work without any credit? Both who works and who make the works are happy here.
Post a Comment