Monday, June 22, 2015

মানুষ চেনা (Know about the people)

 [English version has given below]

আমি মানুষকে সব সময় বিচার করি তার কাজের মাধ্যমে। আমি মনে করি, যে বড় বড় মিষ্টি কথা বলে, এটা মনে করার কারন নেই যে সে আমার ভাল চায়। বরং যে ভাল চায়, সে সেটা করে দেখায়। মানুষের পরিচয় মেলে তার কাজে, শুধু কথায় না। 
অনেক সময় দেখা গেছে, কারো কাজ, কথা আমার পছন্দ না। যার আচরনে আমি ধরে নিয়েছি, আমার সম্পর্কে এর ধারনা ভালোনা, এ আমার ভালো চায় না। পরে দেখা গিয়েছে, আমার বিপদে সেই আমার পাশে এসে দাড়িয়েছে, আমার হয়ে কাজ করেছে। আমি মুগ্ধ। এতো দিন কোথায় ছিল এ? আমার অন্ততরের অন্তস্থল থেকে রইলো তার জন্য দোয়া।


I always judge people by their work. I believe, who speaks sweet in front of me, doesn't mean they like me and want good for me. People who really want well for me will make it happen. You can know about a person from their work, not just on their words.

Let me give you an example, I don't like some one's work and word. Because of their attitude I guessed that this person doesn't like me at all and will never do anything for me. But later when I fall in trouble, I found that person just beside me and working to rescue me. I surprised, where were they lived before? From the bottom of my heart, I wish good for them...


[March 03, 2007]
Post a Comment