Saturday, March 28, 2015

সবাইকে না-ই বললে (You don't need to tell everybody)


[English version has given below]

ইউনিভার্সিটিতে আমার এক বন্ধু ছিল (এখনও আছে), কেন যেন আমার সব কিছুই ওর খুব ভালো লাগতো। এটা শুধু ওর মধ্যে থাকলে সমস্যা ছিলো না (মনে মনে যে খুব খুশি হতাম না তা কি করে বলি), কিন্তু ও ওর পরিচিত সবার কাছে আমার গল্প করে বেড়াতো। পরে ওর সেসব পরিচিত লোকের সামনে গেলে ওরা বলত, "এই সেই খুব ভালো, খুব বুদ্ধিমতি, খুব সুন্দরি!!!", তারপর বাঁকা হাসি। ওর কেমন লাগত ঐ জানে, আমার জন্য ব্যাপারটা ছিল খুবই অসস্তিকর, অসহ্যকর। 
ওকে অনেকবার শানটিং দিয়েছি, "আমার ভালো মন্দ দুরে থাক, আমার নামও তুমি কারো কাছে করবে না" । ও মাথা নেড়ে বলত, "আচ্ছা"। এতে আমি খুব একটা ভরষা পেতাম না, আমি জানি ও যখন কারো কথা এড়াতে চায়, বলে "আচ্ছা"।
পরের দিন টি এস সির সামনে একটা ছেলের সাথে দেখা হলো, ও পরিচয় করিয়ে দিল, ওর বন্ধু। ভালো কথা। ছেলেটা আমার কথা শুনেই বলল, "ও আপনি? আপনার কথা কালকে জেবা খুব বলছিল...."।
আমি ছেলেটার দিকে মুচকি হেসে, জেবার দিকে তাকালাম। ও তখন ঘাসের মধ্যে কি যেন খুজছে। ও বুঝতে পেরেছিল, এখন আমার দিকে তাকালে ভস্ম হয়ে যাবার একটা সম্ভাবনা আছে...


I had a friend in University (She still is), don't know why, she liked everything of me. She was a big fan of me. It wasn't a problem; if it's only stayed in her (Well I can't say I didn't like it). But she use to tell about me to everyone she knew. So, if I came in front of any person she knew, first impression of them are, "Oh, so this is your good girl, intelligent person, very beautiful?” And then laughed at me (Off course not with very good impression) I don't know what she felt about it, but I didn't like that at all. It’s really irritating, unacceptable...

I warned her many times, "You don't have to say any good or bad things about me". She shakes her head and said, "OK". I couldn't rely on her. I knew to get rid of any argument she use to say, OK.

One day, in front of TSC we met a boy. Zeba introduced him to me and he immediately recognize me, "Oh you? Yesterday Zeba said many things about you...."

I gave a nice smile to him and looked back Zeba. She was searching something on the grass, she knew if she looked at me now, must destroyed through my eyes...

Post a Comment