Friday, February 27, 2015

We all should have Facebook account

[English version has given below]

কখনো কখনো এমন হয়েছে যে, কারো সাথে হয়তো একটু কথা হয়েছে, কারো সাথে সামান্য পরিচয় হয়তো হয়েছে, কাজের প্রয়োজনে কারো সাথে হয়তো সামান্য কাজ করা হয়েছে। তারপর আর যোগাযোগ নেই. যে যার মত দুরে সরে গিয়েছি। বহুদিন পর হঠাত কোনো প্রয়োজনে বা এমনিতেই তার কথা মনে পড়লে যোগাযোগ করতে চাইলেও আর সম্ভব হয়না।
তাই আমি বলি কি, সবারই উচিত একটা ফেইসবুক একাউন্ট খোলা আর মাঝে মাঝে অন্তত: দেখা। পরিচিত কাউকে পেলে এড করে রাখা। তাহলে অন্তত: এটুকু বলা যায়. যে কোন সময় আপনি চাইলেই তার সাথে কথা বলতে বা যোগাযোগ করতে পারবেন, আর সে চাইলে আপনার সাথে আর কথা না বলেও থাকতে পারবে। :)

Sometimes we meet people just for some moments, for any reason, sometimes we came near to people for work, and then we all go away on our own path and finally no communication left. After many years you may feel to communicate with them, want to know them how are they or any work may come where you need them, but there is no way to contact with them again.

So, my suggestion is we all should open one Face book account and should also check them regularly or with small gap of time. Then we can add anyone whom we know. So, no matter how long you talk with them or not you will have their info and whenever you want you can communicate with them and they also can ignore you if they wish :)
Post a Comment